Experience stories

Pieter's zomer 2003

Al ruim voor het einde van het jaar besloten we wat we in de zomer zouden gaan doen: Kamperen!
We zijn een paar keer met Pieter op vakantie geweest, maar dan in huisjes. Voor het eerst met hem in een tent. Tom zag het erg zitten, ik niet zo. Ook Janneke wilde niets liever. Mijn grootste bezwaar was dat Pieter soms erg vroeg wakker is. Wat moet je doen om 4 uur ’s morgens? Maar Tom beloofde dat hij dan met hem zou gaan wandelen. We besloten naar Bretagne te gaan, samen met mijn zus en haar man en kinderen.

Vuurdoop

Op 8 juli was het zover. Afgeladen en op alles voorbereid zaten we in de auto. Aangezien Pieter alleen fijngemalen voeding eet, ging onze vriend ‘meneer staafmixer’ook mee. De magnetron ging er helaas niet meer in!
Omdat Janneke en Pieter geen ‘autokinderen’ zijn, verdeelden we de reis in drie etappes. De eerste etappe eindigde in Lombardsijde, België. Daar had Pieter zijn vuurdoop. In de tent, op een luchtbed in een slaapzak naast zijn zus. Geweldig! Niet wakker geworden en tot half 7 geslapen! Niet te vroeg juichen.
De tweede dag zijn we naar Plopsaland geweest. Voor de meiden (beiden 6 jaar) een geweldige dag. Pieter was voor de meeste attracties te klein. Alleen de ‘bedriegertjes’vond hij wel heel leuk. Ook de tweede nacht ging het slapen erg goed. Geen nachtelijke taferelen. De tweede etappe eindigde in de buurt van Bayeux. Ook daar twee nachten gekampeerd. Deze camping was voorzien van een zwembad en ook dat vindt de kleine man erg lekker, net als een stukje fietsen.
Toen de laatste etappe van 400 km, lang, maar wel mooi. In Plouha hebben we bijna twee weken gestaan op een mooie camping, vlak bij het strand en met veel bomen. We konden Pieter geen groter plezier dan hem op een kleedje onder de boom neerleggen. Die bewegende blaadjes en schaduwen vond hij prachtig. Maar ook in de tent genoot hij enorm. Zo’n tent is voor hem één groot ritsenparadijs. Hij heeft heel graag een rits in zijn mond en gaat er dan mee langs zijn tanden. Hij tijgerde er steeds naar toe.
Als er even geen rits voorhanden is, is een rieten mand ook goed.

Heerlijk water

Ook op deze camping was een zwembad. Er was een apart kinderbad, maar dat vond meneer niets. Hij ging liever in het diepe bad. Tja, als je ruim drie bent, ga je natuurlijk niet meer in een babybad! We zijn ook veel op het strand geweest. Hij vond het prachtig om aan de vloedlijn te zitten en de golfjes over zijn voetjes te laten spoelen. Het was echt genieten voor hem en dus voor ons ook!
Het slapen bleef goed gaan. Soms wel tot half 8! . Een paar keer begon hij ’s nachts te huilen, dan namen wij hem meteen tussen ons in en dan sliep hij heerlijk verder.

Boven verwachting

De terugreis hebben we ook in etappes gedaan. Een leuke ontspannen vakantie. Het ging boven verwachting. Daarna thuis nog lekker een week met schitterend weer. We hadden alleen snel de neiging om de tent in de tuin te zetten en Pieter weer op z’n luchtbed te leggen. De eerste nacht dat we thuis waren, begon hij om 4 uur te huilen en was niet meer tot bedaren te brengen! Pieter heeft zich flink ontwikkeld in de vakantie. Hij blijft steeds beter zitten en begint zelfs met billenschuiven. Het slapen gaat weer goed. Hij gaat wel laat naar bed, maar slaapt tot 06.30 – 07.00 uur. Het belangrijkste is dat hij doorslaapt.
Pieter gaat nu twee ochtenden in de week naar Baloe (vroegbehandeling) en vanaf 1 november naar de Springplank. We beginnen met twee dagen. Best spannend, zeker voor ons. Pieter snapt daar nu nog niets van en vindt het allemaal wel best. Het gaat goed met onze kleine man.

Annette van Eeden

We want to thank Annette for sharing this story.

Source:
Page history
Last modified by Gerritjan Koekkoek on 2023/07/05 20:58
Created by Gerritjan Koekkoek on 2010/07/18 20:18

About the website contents

All of the information on this WebSite is for education purposes only. The place to get specific medical advice, diagnoses, and treatment is your doctor. Use of this site is strictly at your own risk. If you find something that you think needs correction or clarification, please let us know at: